10 komunikacijskih vještina koje bi morao usvojiti svaki poduzetnik

Podijeli objavu

U popularnoj kulturi slika poduzetnika je idealizirana – smatra se da su oni veliki vođe koji smišljaju sve najbolje ideje, i imaju tim koji slijepo prati njihovu riječ. Ponekad to uistinu i je tako, ali u većini slučajeva poduzetnici naporno rade s timom kako bi zajedno smislili i ostvarili dobre ideje.

Pritom je ključna dobra komunikacija – ona određuje hoće li neki poduzetnik biti uspješan, jer i najbolje ideje znaju propasti ako dođe do grešaka u komunikaciji.

Ali komunikacija nije samo razgovor, ona se sastoji od nekoliko ključnih vještina koju poduzetnici moraju usvojiti. Evo kojih deset najbitnijih je odabrala stranica specijalizirana za temu poduzetništva, entrepreneur.com:

1. Jasan razgovor

Razgovor je osnova komunikacije, i ne smije se zanemariti njegova važnost. Čak i jednostavan, prijateljski razgovor sa zaposlenicima može izgraditi međusobno povjerenje, a i otkriti probleme prije nego što postanu ozbiljni. Zdrava doza čavrljanja s nepoznatom osobom također može dovesti do poslovne prilike. Budite pristupačni, prijateljski nastrojeni, jer ćete tako moći razgovarati s gotovo svima.

2. Govor tijela

Dobar dio komunikacije je neverbalan, stoga je usavršavanje govora tijela nužnost. U svakom trenutku je bitno držanje – budite uspravni, bilo da sjedite ili stojite, ramena povucite malo natrag, a glavu držite visoko i uspravno. Ljude gledajte ravno u oči. Nemojte se mrštiti. Ruke držite izvan džepova. Ovo su samo osnove! Usavršavanjem govora tijela možete preuzeti kontrolu u svakoj situaciji.

3. Pisanje

Ne morate biti Marcel Proust, ali trebate naučiti pisati izravno i jezgrovito. Sigurno se često koristite emailom redovito, pa je važno jasno artikulirati misli putem ovog medija sa što manje nejasnoća. Najlakše ćete poboljšati pisanje budete li redovito čitali.

4. Prezentiranje

Poduzetnik vrši prezentacije u više formata, ali možemo ih sve svrstati u istu kategoriju. Možda trebate prezentirati financijske izvještaje partnerima ili ulagačima. Možda trebate svoje poslovne usluge prezentirati zainteresiranom klijentu. Možda čak i trebate održati govor na sajmu poduzetništva. U svim navedenim slučajevima bitna je jasnoća, konciznost, samouvjerenost, i držanje.

5. Pregovaranje

U poslovnom svijetu pregovori su svakodnevica, stoga vrijedi sljedeće: što ste bolji u pregovaranju, bit ćete uspješniji u biznisu. Lakše ćete uspjeti osigurati dobre uvjete za najam ureda, razumnije plaće najboljim zaposlenicima, i čak unosnije ponude najbitnijim klijentima. Za učinkovito pregovaranje nisu bitne samo prave riječi; bitan je i tajming, poznavanje ključnih činjenica, i dakako samouvjerenost.

6. Posredništvo

Iako ćete rjeđe biti posrednik nego govornik, ponekad ćete trebati riješiti određene konflikte. Možda ćete trebati razriješiti svađu između 2 zaposlenika oko toga čija je odgovornost bila napraviti neku stvar. Ili će vam možda dva različita dobavljača ući u konflikt zbog pogreške u komunikaciji. U svakom slučaju, morate saslušati obje strane i pomoći im da riješe svoje probleme.

7. Debate

Debatiranje nije nužno svađanje. Može biti i zdrava rasprava o dvije ili više opcija u okruženju punom međusobnog poštovanja. Cilj debate nije (uvijek) poraziti protivnika – ključno je jasno iznijeti vaša mišljenja i stajališta. Tako ćete ulagačima, partnerima, i zaposlenicima lakše razjasniti svoje ideje.

8. Vođenje

Vođa ima mnogo odgovornosti, ali u vidu komunikacije, najbitnije da odišete samopouzdanjem, povjerenjem i strašću. Ljude ćete inspirirati svakodnevnim porukama, javnim i privatnim, i ključno je da se držite kao vođa kako bi održali moćan imidž.

9. Poduzetnik mora biti polivalentan

Danas postoje razne platforme za komunikaciju – telefonski pozivi, sms-ovi, emailovi, video razgovori, instant poruke (kao primjerice na Facebooku); i trebate odabrati koja je prikladna u kojoj situaciji. Odabiranje ispravnog medija je vrlo važno.

10. Slušanje

Slušanje je vjerojatno najbitnija komunikacijska vještina, jer je primjenjiva u mnogim situacijama. Aktivno slušanje pomaže u razgovoru, debati, vođenju, pregovaranju, i posredovanju, jer njime pokazujete promišljenost, empatiju i angažiranost ljudima oko sebe.

Kad savladate ovih deset ključnih komunikacijskih vještina, imat ćete bolje izglede da uspijete kao poduzetnik. Kao i kod svake druge vještine, nije ih moguće usavršiti se bez prakse; trebate ih aktivno vježbati, usavršavati i izoštravati. Nemojte očekivati da ćete odmah biti savršeni – trudite se što više možete i budite svjesni svog nastupa, i sve će drugo doći s vremenom.

Ostavi odgovor

Please enter your comment!
Please enter your name here