Kako pokrenuti biznis: 9 ključnih koraka koje morate učiniti prije nego date otkaz

Podijeli objavu

Ako ste nezaposleni ili radite na nezadovoljavajućem radnom mjestu, vjerojatno vam je na pamet pala ideja da postanete sam svoj šef i da pokrenete biznis. U zadnjih nekoliko godina, poslovi postaju sve nestalniji, pa se sve više ljudi pita kako pokrenuti biznis.

Ali uspješnost novih poduzeća je također malena; većina ih propadne u prvih nekoliko godina. Iako ne postoji “siguran recept”, ako razmišljate o otkazu kako bi pokrenuli posao, ključno je da se temeljito pripremite prije odluke.

Stranice entrepreneur.com lijepo je sročila 9 koraka koji vam povećavaju izglede za uspjeh:

1. Definirajte svoje ciljeve

Ne možete znati put do neke destinacije, ako ne znate gdje uopće želite stići. A kad pronađete cilj, trebate saznate je li vaš predviđeni put najbrži do postizanja cilja.

Pitajte se zašto uopće želite pokrenuti vlastiti biznis. Želite li se brzo obogatiti? Želite li pokazati svoj talent, ili ponuditi novi proizvod ili uslugu? Jeste li siti toga da šef preuzima sve zasluge za vaš rad?

Ovakvi ciljevi možda vas odvedu na krivi put. Ali s druge strane, ako vam se sviđa pomisao da nešto vodite, ako volite stvarati sisteme i procedure, ako obožavate služiti klijentima i vrlo ste fleksibilni i sposobni usklađivati razne odgovornosti, poduzetništvo je savršeno za vas.

2. Uštedite novac

Troškovi pokretanja biznisa su se globalno smanjili. Ali to je samo jedna strana novčića. Tvrtki ili obrtu treba nekoliko godina dok ne “stanu na noge”, tako da vam treba dovoljna svota novca za pokretanje biznisa, ali i za upravljanje dok se ne stabilizira dovoljno da bi preživio.

Ako sami nemate dovoljno novca, pitajte se imate li valjan pristup kapitalu. Sve je teže osigurati financije: ne želite pokrenuti posao, i nakon tri mjeseca odlučivati hoćete li nastaviti raditi ili platiti stanarinu ili hipoteku.

3. Steknite iskustvo

Upravljanje zaposlenicima i dobavljačima vještina je koji morate steći prije pokretanja biznisa. Trebate dobro poznavati svoju struku, čak i one aspekte koji vas prije nisu zanimali, uključujući i marketing, računovodstvo i još puno toga.

Nemate to iskustvo? Pokušajte raditi u sličnoj tvrtki, promatrajte direktora, tj. šefa, ili radite vikendima u odgovarajućoj struci. Prvo isprobajte iz prve ruke kako je raditi u određenoj industriji, a tek onda odredite hoćete li otvoriti vlastitu tvrtku.

4. Razvijte mrežu poznanstava

U poslu, pogotovo u Hrvatskoj, često je bitnije koga znaš, a ne što znaš. Ako ne poznajete puno ljudi, ili ako su vam odnosi s nekim relevantnim ljudima zahladili, sad je vrijeme da se fokusirate na izgradnju mreže poznanstava.

Snažne veze mogu vam omogućiti da dobijete korisne poslovne savjete, i trikove gdje i kako dobiti najbolje cijene, usluge, uvjete plaćanja, dobavljače i općenito najbolje poslovne uvjete. Veze su ključne za dobar početak, a usmena preporuka je i dalje najbitniji oblik promidžbe.

5. Upoznajte sebe

Volite li “status quo” i izbjegavate nepredvidivosti? Znate li se nositi s usponima i padovima – pogotovo financijskim? Može li vaš štedni račun pokriti financijski pad?

Ako ste tip osobe koja voli stabilnost i kontrolu, ili ako volite da stvari uvijek idu po planu, nepredvidivost novog biznisa vjerojatno nije za vas. Budite iskreni prema sebi, i procijenite je li vaša osobnost uistinu pogodna za vođenje biznisa prije nego se odlučite za takav korak.

6. Posjetite odvjetnika

Ako želite pokrenuti biznis koji će konkurirati tvrtki u kojoj trenutno radite, ili ako se želite povezati s njihovim klijentima, možda će vas trenutni (odnosno bivši) poslodavac u tome pokušati pravnim putem spriječiti.

S odvjetnikom provjerite je li sve čisto kako biste izbjegli neugodne pravne situacije.

7. “Špijunirajte” konkurenciju

Prije nego što odlučite krenuti u poduzetništvo, dobro sagledajte tržište i konkurenciju. Ima li u vašoj struci puno uspješnih tvrtki? Postoji li u vašem sektoru toliko biznisa da su već razvili loš glas?

I dobra i loša konkurencija utjecat će na uspješnost vašeg biznisa. Vaš biznis morate promovirati i brendirati da se izdigne iznad dobre konkurencije.

8. Razmislite možete li uspješno prenijeti vaš rad na potencijalne zaposlenike

Najuspješnije tvrtke danas se oslanjaju na automatizaciju i delegiranje. Hoće li vaši zaposlenici moći obavljati vaš posao? Ako ne mogu, znate li kako ih možete naučiti na jednostavan način?

Ako se vaš biznis oslanja isključivo na vaše vještine, možete biti uspješan radnik, ali to nije dovoljno za pokretanje tvrtke.

9. Prvo prodaja!

Previše današnjih poduzetnika troši vrijeme i novac kako bi uredili trgovinu, povećali proizvodnju ili razvili uslugu, bez da su prethodno procijenili potražnju na tržištu. Vi pokušajte potvrditi da postoji interes (u obliku narudžbi) prije nego što uložite previše novca.

Ako za vašu ponudu postoji puno interesa, manji je rizik od neuspjeha. Ako ljudi pak “nisu zagrizli”, vjerojatno trebate promijeniti vašu ponudu, cijene ili model poslovanja prije nego poslu posvetite sto posto vašeg vremena i truda.

Ako uložite vrijeme i trud kako bi povećali izglede za uspjeh, vjerojatno nećete završiti kao brojni biznisi koji propadaju unutar prve dvije godine.

Ostavi odgovor

Please enter your comment!
Please enter your name here