Podijeli objavu

U Zagrebu će se 1. i 2. ožujka održati veoma zanimljivo natjecanje kreativne industrije Next Balkans. Naime, za razliku od drugih etabliranih natjecanja i nagrada, Next Balkans je namijenjen kreativnim rješenjima koja nikad nisu objavljena, bilo iz razloga da ih klijenti nisu odobrili ili nekih drugih. To definitivno zvuči kao recept za prikupljanje hrabrih, neobičnih i neočekivanih kreativnih rješenja.

O Next Balkansu govori Lea Brezar, CEO agencije Dhar Media i čelnica Superbrandsa za Hrvatsku i Sloveniju, članica Stručnog vijeća natjecanja: “U stručno vijeće Next Balkansa pozvani su stručnjaci iz svijeta marketinga, odnosa s javnošću, voditelji brendova, vlasnici tvrrtki, predstavnici udruga – uglavnom kreativci koji svakodnevno rade na procesima u kreativi ili s brendovima. Kriteriji za odabir nagrada nalaze se u pravilniku, a ocjenjujemo originalnost, inovativnost i emociju. Radovi se vrednuju ocjenama od jedan do pet.” Osim statue, najavljuje Lea Brezar, sve dobitnike očekuje i jedno iznenađenje koje se zasad drži u tajnosti. Kategorije natjecanja su gerila, aplikacija, logotip, web dizajn, video, radio, print i social.

Lea Brezar
Lea Brezar

Osim dodjele nagrada, u Zagrebu će se 1. i 2. ožujka održati i Next Balkans konferencija: “U konferencijskom dijelu pripremili smo niz predavanja, koja se odnose na pojedinačne case studyje koje će predstaviti stručnjaci iz agencija te tvrtki koji su svakodnevno uključeni u procese brendiranja, krairanja kampanja ili strategija.”

“Konferenciju vodi Marina Orsag, direktorica ili kako to ona voli zvati „kantica za sve“ jedinog stand up kluba u Hrvatskoj “Studija Smijeha”. Ono što dolazi kao iznenađenje – je red humora u oba konferencijska dana. Studio smijeha dovodi nam četiri stand up komičara da malo razbiju dan: Tin Sedlar, Saša Turković, Marko Dejanović, Tihomir Paravina.”, kaže Lea Brezar.

Na pitanje zašto je imala potrebu potaknuti dodjelu ovakve nekonvencionalne nagrade Lea Brezar kaže: “Nagrada Next Balkans je drugačija po tome što se obraća svim kreativcima koji su u mnogobrojnim procesima, često 24/7 sudjelovali sa svojim idejama, slušali na desetke brifova, razgovarali o problematici i pronalazili rješenja na zadane zadatke. Obično se govori o najboljima, no nama je najbolji pojam koji smo stavili malo po strani i odlučili se fokusirati na rad i proces. Svatko tko je i jednom osvojio nagradu ili se popeo na vrh zna da je taj njegov put bio popločen neuspjesima, u ovom slučaju odbijenicama. A da ne spominjem da iza svakog rješenja koje prođe kod klijenta, stoji nekoliko verzija. Za Next Balkans nije važno zašto su odbijena, već zašto su nastala. Važan je proces. Važan je tim. Važan je rad.”

Predavači na konferenciji Next Balkans

 

• Žaklina Trbović, Članica uprave za marketing – Ines Kozina, Managing Director Deputy, UNEX
• Ivan Pakozdi, Izvršni direktor za razvoj na Edward Bernays Visokoj školi za komunikacijski menadžment
• Ismir Omeragić, CEO Valicon BiH – Josip Tvrtković, MSc. CEO Valicon Hrvatska
• Antonija Markić, Market Response Manager, Mediatoolkit
• Martina Tomljenović, Voditelj sektora za marketing i istraživanje tržišta, Borovo
• Aljoša Bagola, Kreativni director, Pristop
• Lea Brezar, CEO Dhar media/Superbrands HR/SLO

Upitana boji li se da će se klijenti pobuniti protiv korištenja rješenja koja nisu odobrili za kampanje, Lea Brezar kaže; “Ne vidim u tome ništa sporno. Često ta rješenja nisu u vlasništvu klijenata, već agencija, osim ako za to ne postoje neke klauzule na koje ih obvezuju ugovori. Zatim, postoje tvrtke koje imaju vlastite kreativne odjele i timove i produciraju rješenja u obliku ideja koje ne prođu upravu ili se od njih odustaje. Postoje rješenja koja se šalju na otvorena natjecanja pa i u tom slučaju prolazi jedno. Postoje ideje koje nisu vidjele priliku ali čekaju da se ona pojavi i vlasništvo su pojedinaca. I na kraju mnogobrojni pitchevi na koja se dolazi sa gotovim projektima – pa ne prođu svi. Ima tu dosta prostora i dosta radova.

Imali smo nekoliko upita na to pitanje, pa bih spomenula i to da je natjecanje zatvorenog tipa, da se rješenja ne objavljuju i da postoji mogućnost da radi politike klijent agenciju zatraži da se poštuje pravo na neprikazivanje nagređenog rješenja u javnosti.

Moram reći da se i ja nadam da će takva rješenja biti u većini i da kreativnu industriju čine hrabri i inovativni pojedinci koji ne mare za odbijenice, već samo za razvoj. Kažem da se nadam, jer zapravo ne otvaramo rješenja do procesa glasanja, kako bi proces bio jednak za sve koji se prijavljuju. U slučaju velike količine prijava, naša će stručni tim raditi predselekciju, no za sad to još nije sučaj.”

Više o natjecanju na Next Balkans