Poduzetnici na Facebooku: 6 najvećih grijeha na društvenim mrežama

Podijeli objavu

Društvene mreže i mali poduzetnici – toliko ljubavi i mržnje u tom odnosu. Ima dana kad ne mogu jedni bez drugih, a ima dana i kad ne mogu jedni s drugima.

Što poduzetnik uopće može?

Ako ste vlasnik male tvrtke, vjerojatno vas frustrira, možda čak i ljuti kakve društvene mreže mogu biti. Niste sami. Poduzetnici na Facebooku dijele vaše frustracije.

Dobra vijest je da se možete osloboditi tog osjećaja ako naučite što NE smijete raditi.

To je istina. Svi vam govore što MORATE raditi danas na društvenim mrežama, ali ovdje se bavimo sa 6 najvećih grijeha koje možete na njima počiniti. Izbjegnite ih, i pojačat ćete svoju prisutnost, a da ne iscrpite svoju energiju, vrijeme, novac i moždane kapacitete. Ako sada i radite ove pogreške, doznat ćete kako ih popraviti.

1. Uskočili ste na mrežu bez plana

Pristup društvenim mrežama bez plana ili strategije je jedna od najvećih pogrešaka koje tvrtka može napraviti u tom segmentu. Tvrtke koje čuju za neku mrežu, prijave se i počnu postati na sve strane imat će problema.

Nepromišljene objave sadržaja donijet će samo gubitak vremena, izostanak angažmana na mrežama i frustracije.

Rješenje: Razvijte strategiju za društvene mreže. Postavite ciljeve za svaku mrežu i donesite provedivi plan za njihovo postizanje.

2. Samopromocija. Stalno. I uvijek.

Jeste li vidjeli one Facebook stranice tvrtki na kojima su svi postovi linkovi na njihov vlastiti sajt? Da, i mi smo ih vidjeli.

To je izvrsna metoda ako želite izgledati kao očajnik koji nema pojma. Društvene mreže se tako zovu s razlogom. Morate izgraditi odnos sa svojom zajednicom.

Zamislite ovo: došli ste na zabavu. Domaćin vam uruči posjetnicu i pošalje vas doma.

Kako se osjećate? Čudno? Zgađeno, možda?

Tako se i vaša zajednica osjeća kad dođe na vašu stranicu ili feed i vidi samo “Kupi ovo… kupi ono…”.

Rješenje: Vaša strategija treba predvidjeti koje ćete tipove sadržaja dijeliti. Upotrijebite svoje znanje o svojoj publici kako biste stvorili kalendar sadržaja koji će biti zanimljiv i usmjeren na rezultate.

3. Radite isto što i svi ostali

Želite protratiti vrijeme na društvenim mrežama? Samo kopirajte sve što rade ostali.

Glas će vam se izgubiti u gužvi – nitko neće zastati kako bi čuo poruku koja je podijeljena već tisuću puta.

To je veliki grijeh koji male tvrtke često ponavljaju. Vide da konkurent ima oglase na Facebooku, pa ih plate i oni. Netko drugi ima nagradni natječaj, žele ga i oni.

Rješenje: Usporite i vratite se osnovama. Zašto vas ljudi žele upoznati? Po čemu se razlikujete od drugih? Upotrijebite te informacija da pokrenete konverzaciju. Neka vaš glas i vaše vrijednosti zasjaju.

4. Pronađite sve ideje za sadržaj online

Toliko je lako ostati povezan putem smartphonea i tableta, da smo zaboravili promatrati svijet oko nas. Ako većinu vremena provodite skrolajući kroz feedove kako biste pronašli zanimljive stvari za podijeliti, gubite vrijeme.

Rješenje: Pronađite sadržaj u stvarnom svijetu. U članku koji ste zaista pročitali. Na mjestu koje ste posjetili. Pozovite svoju zajednicu u svoj svijet i uštedjet ćete vrijeme, a i izgraditi odnos s njima.

5. Razmatrate kupovinu korisnika za brži rast

O da! Ovo je VELIKI grijeh. Ne govori se često o tome, ali moramo to reći. Ako ste pogledali tuđi profil i pomislili “dugo će mi trebati da dođem do toga, idem kupiti par tisuća followera”, stanite odmah.

Nikad ne kupujte fanove i sljedbenike kako biste narasli preko noći.

Ne samo da je to neetično, može vam se dogoditi da vam ugase korisnički račun, a možete i preko noći izgubiti kredibilitet pred korisnicima i klijentima.

Osim toga, korisnici koje na taj način kupujete su najčešće lažni. Dakle, imat ćete mnogo korisnika i nula angažamana. Nije baš idealno.

Rješenje: Morate otprilike znati tko je vaš klijent. Povežite se s njima na način koji je najbolji za mrežu na kojoj ste. Stvarajte i dijelite zanimljiv sadržaj. Budite strpljivi i ako ostanete ustrajni, korisnici će doći.

6. Imate profil koji ne osvježavate

I ovo je prilično krupna stvar. Ako nemate profil s profesionalnom, jasnom fotografijom ili logom i dobro napisanim opisom, morate to odmah popraviti.

Novi fanovi to prvo vide kad dođu na vaš profil. Morate ih uvući opisom u kojem se predstavljate.

Rješenje: Znate ga. Osvježite sve profile i učinite da pršte od osobnosti. Složite urednički kalendar i upotrijebite alate za postanje na društvenim mrežama kako bi vam pomogli.

Ostavi odgovor

Please enter your comment!
Please enter your name here